Scenariusz może wydawać się skomplikowany ze względu na wielorakość zadań do wykonania, i pozornie nastawiony na dużą wymianę ognia, ale myślę, że nawet wybrednym graczom po przeanalizowaniu go przypadnie do gustu. Według mnie jest to raczej scenariusz na minimum 20 osób, ale może okazać się strzałem w dziesiątkę również na innym terenie i przy mniejszej ilości osób po drobnych modyfikacjach. Ale do rzeczy:
Miejsce Potyczki: Łączki Jagiellońskie (obszar leśny) całość działań odbywa się na powierzchni około 800 m2 tj. około 400 metrów po każdej stronie drogi. Droga w tym terenie odgrywa kluczową rolę ze względu na to by uniknąć zgubienia się w lesie osób będących tam po raz pierwszy. W miarę możliwości postaramy się tak oznaczyć newralgiczne punkty rozgrywki, by nie było problemu z koordynacją i dynamiką rozgrywki oraz orientacją w terenie.
Czas rozgrywki 90 min (lub do uzgodnienia)
Drużyna niebieska zostaje przerzucona na przyczółek skąd zacznie wykonanie zadania ( tzw. 1 bunkier oznaczony flagą koloru niebieskiego tuż przy wejściu do lasu), Respown tej drużyny będzie oddalony od wspomnianej bazy w kierunku północnym o około 70 metrów oznaczony flagą koloru białego z czerwonym krzyżem.
W tym czasie drużyna żółta (nazwijmy ją partyzantką czekającą na zrzut lotniczy materiałów wybuchowych i amunicji do prowadzenia dalszych walk) zasadza się na południowym stoku obok drogi w rejonie tzw. 2 bunkra (tam gdzie palimy ogniska) i obsadza trzy stanowiska oporu -bunkry oznaczone flagami koloru żółtego. Drużyna decyduje we własnym zakresie rozlokowanie sił zarówno w bunkrach jak i w ich obrębie. Respown tej drużyny znajdować się będzie w odległości około 70 metrów dalej w kierunku południowym od głównego bunkra, oznaczony flagą koloru białego z czerwonym krzyżem.
W zależności od ilości graczy Respawn będzie uwalniał 3,4 lub więcej osób. By było bardziej dynamicznie nie ma ograniczenia ilości respów! Druga opcja przewiduje po dwóch medyków w każdym zespole z ograniczoną ilością opatrunków (po dwie białe szmatki dla każdego gracza), wówczas po wykorzystaniu limitu życia gracz udaje się do Respa obojętne której drużyny i tam pozostaje do końca rozgrywki. Medyka może uzdrowić każdy gracz z jego drużyny ale również tylko dwa razy.
Zadania drużyny Niebieskich:
Przedrzeć się przez linię obrony drużyny Żółtych zdobywając wszystkie trzy flagi koloru żółtego (posłużą one do oznaczenia strefy zrzutu wspomnianych wcześniej materiałów wybuchowych. Po przerwaniu linii obrony i zdobyciu flag drużyna Niebieska (oczywiście pod silnym ostrzałem niedobitków oddziałów partyzanckich) musi je przenieść w kierunku wschodnim za linie obrony wroga (wywiad Niebieskich uzyskał wcześniej informacje gdzie ma nastąpić zrzut) i w wyznaczonym czerwono białą taśmą trujkącie ustawić wszystkie trzy flagi w narożnikach . Dopiero wówczas mogą zabrać znajdujący się tam pojemnik zrzutowy z materiałami wybuchowymi. Kolejnym zadaniem jest powrót z rzeczonymi ładunkami i wysadzenie kolejno wszystkich trzech wcześniej zdobytych bunkrów. Gdy operacja ta się powiedzie drużyna Niebieska wygrywa.
Zadania drużyny Żółtej:
Za wszelką cenę utrzymać linię obrony i nie dopuścić do przejęcia flag, którymi oznaczone są bunkry, gdyż nie mogą ich z powrotem odbić i dostarczyć do bunkra (raz zdobyta flaga jest automatycznie stracona dla drużyny obrońców. W przypadku trafienia niebieskiego gracza niosącego flagę, pozostawia on ją w miejscu trafienia i udaje się do Respa.) Flaga w tym momencie najprawdopodobniej znajduje się już bliżej miejsca zrzutu co ułatwia atakującym dostarczenie jej tam). Kolejnym zadaniem Żółtych jest niedopuszczenie za wszelką cenę do wysadzenia bunkrów gdzie wcześniej znajdowały się flagi. Jeśli wytrwają przez okres określony jako czas rozgrywki wygrywają.
W wersji z medykami:
W przypadku utraty na stałe obu medyków i np. wystrzelaniu wszystkich obrońców drużyna atakująca (niebieska) może odstąpić od wysadzenia bunkrów, ale musi przynieść kufer z materiałami wybuchowymi do jednego z nich.
Ze względu na używanie materiałów wybuchowych na użytek scenariusza (wysadzanie bunkrów) nie wolno używać hukowych środków pozoracji pola walki! Można natomiast stosować granaty dymne i błyskowe!
Ze względu na specyfikę wykonywanych zadań i ufortyfikowanie drużyny broniącej, drużyna atakująca powinna mieć przewagę liczebną co najmniej 3 graczy. Oczywiście scenariusz można powtórzyć kilka razy na przemian;)
To chyba wszystko co mi przyszło do mojego zrytego łba
, Proszę o wypowiedzi i ewentualne modyfikacje, które mi umknęły, a mogły by poprawić jakość rozgrywki!
Dobrze by było przetestować ten scenariusz w tą sobotę, gdyż na nastopna tj. 28.01.2012r swoje przybycie zapowiada ASG Kraków.
Pozdrawiam!